Vintage, Conditie en Overig
Wat verstaan jullie onder 'Vintage' en 'Origineel'?
Bij Vilalie verkopen we uitsluitend originele vintage producten. Wat bedoelen we hiermee?
Met 'Vintage' bedoelen we minimaal 25 jaar oud en eerder in gebruik geweest.
Daarnaast zijn de lampen nog zoveel mogelijk in originele staat. Dit betekent niet dat er niets gewijzigd kan zijn.
Als we vermoeden dat onderdelen niet origineel zijn, wordt dit vermeld in de productomschrijving.
Vaak zijn de producten ook nog voorzien van originele bedrading en elektrische onderdelen. Dit is een bepaald risico dat je neemt als je een product bij ons koopt.
Gezien de leeftijd en het feit dat de lampen eerder in gebruik zijn geweest, zijn gebruikssporen normaal.
In de productomschrijving beschrijven we de meest opvallende gebruikssporen en wordt (indien bekend) vermeld uit welke periode we denken dat de lamp afkomstig is.
In welke conditie verkeren de lampen?
Aangezien we alleen vintage producten verkopen, zijn er altijd gebruikssporen aanwezig.
De conditie verschilt per product. Met conditie bedoelen we: deuken, breuken, krassen, vlekken, oxidatie en andere vormen van gebruikssporen of beschadiging.
In de productomschrijving geven we een eerlijke omschrijving van de meest opvallende gebruikssporen/beschadingen.
De foto's ondersteunen deze omschrijving. Door op de foto te klikken en met de muis over de foto te bewegen, kun je verder inzoomen.
Heb je desondanks vragen over de conditie, neem gerust contact met ons op.
Heb je vragen over een lamp?
Heb je na het lezen van de productomschrijving en het bekijken van de foto's nog vragen over een specifieke lamp?
Stel ze gerust! We willen je graag informeren, zodat je in staat bent een goede keuze te maken.
Bestellen en Betalen
Hoe plaats ik een bestelling?
Heb je een mooie lamp gevonden? Dan kun je deze direct bestellen in de webshop. Dit gaat heel gemakkelijk.
Plaats het product in de winkelwagen. In de winkelwagen zie je wat de verzendkosten zijn. Klik vervolgens op ‘Verder naar bestellen’.
Vul je gegevens in. Vergeet niet je emailadres in te vullen, zodat we je een bestelbevestiging kunnen sturen.
Kies vervolgens de betaalmethode. Je kunt veilig betalen met iDEAL of PayPal.
Voordat je de bestelling definitief maakt, word je gevraagd om eerst de Algemene Voorwaarden te accepteren.
Klik dan op 'Koop Nu' om de bestelling definitief te maken. Je ontvangt van ons een bestelbevestiging in de mail.
Let erop dat een bestelling pas definitief is als de betaling bij ons binnen is.
Het plaatsen van een product in je winkelwagen zonder dat je de bestelling afrondt, betekent niet dat het product voor jou gereserveerd is.
Hoe kan ik veilig online betalen?
Betalen gaat via een beveiligde verbinding. Wanneer de betaling verwerkt is krijgen wij een betaalbevestiging en gaan we de bestelling voor je in orde maken.
Je kunt kiezen uit:
- iDEAL
- PayPal
Kan ik een bestelling annuleren?
Mocht je een bestelling willen annuleren, neem dan direct contact met ons op.
Als een bestelling geplaatst is en de betaling is bij ons binnen, gaan wij namelijk zo spoedig mogelijk aan de slag om de bestelling in te pakken.
Zolang het pakket nog niet verzendklaar is, is het mogelijk om de bestelling te annuleren.
Verzenden en Retourneren
Wat zijn de verzendkosten binnen Nederland?
Alle bestellingen binnen Nederland worden verstuurd met pakketpost van Post NL. De kosten hiervoor bedragen € 6,95 euro.
Dit bedrag geldt voor een pakket met een standaard afmeting (max. 100 × 50 × 50 cm) en een gewicht van 0 tot 10 kg.
Als het pakket groter of zwaarder uitvalt dan de standaard maat, worden er extra kosten in rekening gebracht.
De webshop berekent automatisch wat de verzendkosten zijn per product. Deze worden zichtbaar als het product aan de winkelwagen is toegevoegd.
Lees voor meer over verzenden in ons verzendbeleid.
Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
We hopen het natuurlijk niet, maar het kan zijn dat de lamp na ontvangst toch niet is wat je zoekt.
Neem in dat geval binnen 14 dagen contact met ons op om je retour te melden.
In het retourbeleid lees je hoe je een bestelling kunt retourneren, wat we daarin van jou verwachten en hoe wij de retour verder afhandelen.
Verzenden jullie ook naar het buitenland?
Verzenden naar het buitenland is voor ons geen probleem.
De verzendkosten naar België, Duitsland, Italië, Spanje of Frankrijk worden zichtbaar als je het betreffende land selecteert in de winkelwagen.
Pakketten naar het buitenland worden altijd verzekerd verzonden.
Neem voor verzending naar andere landen contact met ons op voor de mogelijkheden en specifieke verzendkosten.
Dit geldt ook voor landen buiten de EU.
Hoe wordt een lamp verpakt?
In de meeste gevallen, zeker bij lampen van breekbaar of kwetsbaar materiaal, verpakken wij de lampen in dubbele dozen.
Als een lamp bestaat uit verschillende onderdelen die eenvoudige losgehaald kunnen worden, kiezen we ervoor om de lamp gedemonteerd te verzenden.
Hierdoor kunnen we de kwetsbare onderdelen beter inpakken en beschermen.
Daarbij gebruiken we:
- Stevige dozen
- Voldoende beschermingsmateriaal om de lamp mee in te pakken.
- Inwendige doos waar de lamp in verpakt wordt, opgevuld met vulmateriaal zodat de lamp niet kan bewegen/schuiven in de doos.
- Vulmateriaal tussen de buitenste en de binnenste doos, zodat de doos bestand is tegen stoten/vallen en andere invloeden tijdens de verzending.
Wat als mijn bestelling beschadigd is geraakt tijdens de verzending?
We verpakken onze lampen zeer zorgvuldig, maar desondanks kan er schade zijn ontstaan tijdens de verzending.
Neem in dat geval zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 48 uur na ontvangst, contact met ons op.
Belangrijk is dat je de schade bij ons meldt met daarbij duidelijke foto’s van zowel het beschadigde product als de (beschadigde) verpakking.
Dit is namelijk een voorwaarde van het vervoersbedrijf om een schadeclaim in te kunnen dienen.